Az első két szakaszon mindenki átmegy, nem úgy a harmadikon, ahova csak azok jutnak el, akik elég tapasztalatot gyűjtöttek az első kettőben, illetve rendelkeznek elegendő belső erővel az összeegyeztethetetlenségek (a valóság és képzelet különbsége) elviseléséhez.
Már rájöhettünk, hogy a specifikus tanulási zavarok hátterében (pl.: diszlexia) gyakran azonosították a jobb agyfélteki gondolkodás erőteljesebb voltát. Képzeljék, Albert Einsteinnél is megállapították életrajzi adatok alapján a diszlexiát. Már gyermekkorában is kitűnt a zenei érzéke. Ha „gondolkodni” akart, elővette hegedűjét, és ez segített neki abban, hogy ne gondolkodjon, hanem hagyja a jobb agyféltekét végezni a feladatát. Az ilyen gyermekekhez pedig a leghatékonyabb út a kreativitás megélésén át vezet, mint azt Einstein példája is mutatja. De nem kell, hogy gyermekünk Einsteinhez hasonló képességekkel rendelkezzen, vagy bármiféle tanulási zavart feltételező tünetei legyenek: mindenki szeret alkotni, kiadni a feszültséget egy kis tánccal, zenehallgatással, zenéléssel, festéssel esetleg. Mindezzel csupán azt szeretném Önökben megerősíteni, mennyire hasznos a művészet, a zene, az érzelmek kifejezése. Nem is gondolnánk, mennyi fontos, és szinte elengedhetetlen folyamat húzódik meg a háttérben, míg gyermekünk elmélyülten „csak firkál”.
Úgy gondolom, ez a tény (is) húzódhat meg a Tunyogi Gyógyító Játékterápia sikeressége mögött, hiszen magában a játékterápiában nem száraz fejlesztési eszközöket alkalmazunk. „Csupán” játszunk a gyermekekkel, és közben ők észre sem veszik, mennyi mindent végzünk, ami a különböző képességeiket, készségeiket fejleszti, hiszen – Einstein módszeréhez hasonlóan – a jobb agyféltekét vonjuk be a munkába.
Nézzük, hogyan tudjuk csemeténket támogatni a hétköznapokban, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő kreatív egyént:
A nekünk egyértelmű dolgok nekik nem egyértelműek:
Tapasztaljunk meg minél többet együtt! Próbáljunk meg a gyermekünk által már ismert (bal agyféltekében logikus ismeretként tárolt) tényhez, részlethez egy egészet kapcsolni. Például: Az esőben vizes lesz a ruhám. Mi ázik még el? Locsoljunk vizet tárgyakra, anyagokra, fürdessünk meg játékokat, mossuk ki együtt a plüssöket, úsztassunk papírhajót. Mi nem ázik el? A gumicsizmám száraz marad. Dobjunk egy vízzel teli edénybe fadarabot, papírdarabot, üveggolyót, kavicsot…hűűű, valami elsüllyed, valami nem! Ezek mind egyszerű példák, de egy kisgyermeknek maga a tudományosan kreatív mennyország!
Forrás:
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.