2021-02-25

Elindul a gyerek, hogyan tovább? A tanulási képesség fejlesztése, magatartás, szocializáció (Kofránné Rémi Annamária)

Amíg a baba karon ülő: „Ugye minden rendben? Időben kúszik-mászik? Mikor fog járni?” A kisbaba születésétől kezdve minden ébren töltött percében rengeteg dolgot tanul meg az […]
2021-02-15

Illóolajok használata gyermekeknél (Tolnai Beáta)

Mi az illóolaj? Az illóolaj bizonyos növényekből különböző eljárásokkal nyert, szobahőmérsékleten maradék nélkül elillanó folyadék. Ez különbözteti meg a zsírolajoktól, (vagy zsíros olajoktól) mivel azok nem […]
2021-02-08

A testünk nem felejt – A fájdalmas élmények és a fájdalom emlékei (Hámori Lilla)

A 2000-es évek elején megjelent nézet, mi szerint a gének nemcsak irányítanak, hanem őket is irányítják, homlokegyenest szembe ment az addig elfogadott szemlélettel, hogy az öröklött […]
2021-02-01

Amit a shunt-ről érdemes tudnunk (Szabados Kinga)

A koraszülött babák életkezdése sok-sok nehézséggel jár. A születés időszaka körül az egyik sajnálatos szövődmény az agyvérzés.  Az agyvérzést jelezheti légzéskimaradás, görcsállapot, elődomborodó kutacs, kóros aluszékonyság, […]
2021-01-25

Etetési, étkezési nehézségek – Mi állhat a hátterében? (Végső Sára)

Az étkezési zavarok legtöbbször nem önálló kórképként jelentkeznek, hanem másegészségügyi, környezeti, szociális és táplálkozási tényezők együttesében. Étkezésizavarokról abban az esetben beszélünk, amikor amikor a gyermek az […]
2021-01-18

A multimédiás eszközök használatának hatásai kisgyerekkorban (Tolnai Beáta)

Mai életünkben könnyen elérhetőek a multimédia eszközei, melyek a gyermekeink közvetlen környezetében vannak. Számtalan okos készülék van az otthonunkban, ami egészen pár hónapos kortól kéznyújtásnyira van. […]
2021-01-11

Hogyan hatnak az okoseszközök a kisgyermek kötődésének kialakulására? (Juhász Éva Petra)

Az okoseszközök mindennapi életünkben való egyre nagyobb térnyerését mindannyian tapasztaljuk. Az sem ritka, hogy már egy kisiskolás, sőt akár óvodáskorú gyermeknek saját okoseszköze van. A digitális […]
2020-12-14

Miért legyünk tudatosabbak szülői szerepünk megélésében, avagy hogyan védhetjük ki a transzgenerációs traumákat? (Bárczy Csenge)

A kötődéskutatások egyértelmű tanulsága szerint a fogantatástól számított nagyjából 1000 nap hatalmas jelentőséggel bír. Ekkor alakulnak ki azok az úgy nevezett munkamodellek, melyek meghatározzák, később hogyan […]
2020-12-07

Hogyan válasszunk cipőt gyermekünknek? Mi az amire mindenképp figyeljünk? (Szabados Kinga)

Talán a legfontosabb, hogy speciális cipőt, csak az válasszon akinek az ortopéd orvosa kifejezetten azt javasolta! Egyébként a ‘kevesebb több’ elvet érdemes követni. Az ortopéd, szupinált, […]
2020-11-30

Ösztönös kommunikáció és az utánzás neurobiológai háttere (Hámori Lilla)

Miért nyitják ki a felnőttek önkéntelenül a szájukat, amikor kanállal etetnek egy kisbabát? Min alapul az emberi faj azon különös hajlama, hogy ráhangolódik egy másik ember […]
2020-11-24

Kreativitás II. – Ötletek otthonra (Berkes Bianka)

Előző blogbejegyzésünkben a kreativitásról olvashattak. Íme pár ötlet, amelyet otthon is elkészíthetnek gyermekükkel, néhány eszközből.   1. Őszi szellő   Végre beköszöntött az igazi ősz, igencsak […]
2020-11-19

Kreativitás – a jól ismert ismeretlen (Berkes Bianka)

Kreativitás-sokszor halljuk ezt az ismerős fogalmat, mindenki ismeri…vagy mégse? Mit is jelent? Az első meghatározások közé tartozik Guilfordé (1950): „feltárásra való képesség”. Később pedig úgy határozták […]