Kofránné Rémi Annamária

drámapedagógus, mentálhigiénés szakember, szakmai vezető, intézményvezető-helyettes

 

Egyetemi tanulmányaimat az ELTE Bölcsészettudományi Karán végeztem, pedagógus pályámat középiskolai magyar-orosz-angol szakos tanárként kezdtem 1990-ben. Tunyogi Erzsébetet szülőként ismertem meg második gyermekem korai fejlesztése kapcsán, s miután gyermekem óvodába került, az ő felkérésére és bíztatására kezdtem el átképezni magamat sérült gyermekeket fejlesztő szakemberré. 1998-ban elvégeztem a Tunyogi Gyógyító Játékterápia (akkor még csak Gyógyító Játékterápia) alkalmazására feljogosító Gyógyítónevelés és drámapedagógia intenzív pedagógus-továbbképzést.

Kofránné Rémi Annamária foglalkozás közben
Kofránné Rémi Annamária fiatalon foglalkozás közben

1998-tól 2003-ig önkéntes segítőként dolgoztam mesterem és példaképem, Tunyogi Erzsébet mellett a napi fejlesztő munkát segítve. 2003-tól teljes állású pedagógusként, TGYJ-terapeutaként végzem a csecsemők és kisdedek, halmozottan sérült kisgyermekek korai fejlesztését mind a tanulási képességek növelése, mind a mozgásfejlesztés területén. Tunyogi Erzsébet 2008-ban rám bízta az intézményvezető-helyettesi teendőket, amelyeket azóta is folyamatosan ellátok, nyugdíjba vonulásakor pedig kinevezett szakmai vezetőnek.

Szívügyemnek tekintem ennek a páratlan korai fejlesztő módszernek a minél szélesebb körben való megismertetését, bel- és külföldön egyaránt (előadásokat tartottam a módszerről Európa több városában), valamint TGYJ-t alkalmazó szakemberek képzését. Ennek érdekében Juhász Éva Petra intézményvezetővel együtt elindítottuk a Tunyogi Gyógyító Játékterápia korai fejlesztő módszer tanfolyamának akkreditációját. Az első akkreditált szaktanfolyamunk várható időpontja: 2022 ősze.

A TGYJ korai fejlesztő módszer központi eleme a fejlesztésre szoruló gyermekek családjának aktív bevonása a terápiába és a családok folyamatos lelki támogatása. Szülőként átéltem ennek jótékony hatását, szakemberként a mindennapokban tapasztalom ennek a szemléletnek a létjogosultságát. Vallom, hogy a családok gyengéd, szeretetteljes kísérése a kisgyermek fejlesztése mellett a szakemberek kiemelt feladata.

Célom, hogy naprakész tudással felvértezve minden családnak, szülőnek megfelelő támogatást nyújthassak, hogy önmaguk és gyermekeik a mindennapos fejlesztést ne kellemetlen megpróbáltatásként éljék meg, hanem olyan együtt töltött minőségi időként tekintsenek rá, amely tele van apró örömökkel, sikerekkel, amelyben a játék élménye összekovácsolja őket.

Végzettségek, tanfolyamok:

  • Beszéd- és kommunikációfejlesztő szakmódszertanos pedagógus (2020)
  • Közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus (2016)
  • Mentálhigiénés és szervezetfejlesztő szakember (2010)
  • Drámapedagógus, színi nevelés specializációval (2000)
  • Angol nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár (1993)
  • Magyar nyelv és irodalom – orosz nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár (1990)
  • Gyógyítónevelés és drámapedagógia 200 órás intenzív továbbképzés (1998)
  • A játék (a közös játék) szerepe az idegrendszer fejlődésében és a szocializációban pedagógus-továbbképző program (2008)